joi, 6 decembrie 2012

Radio RIC din Birlad

Mi-am tradat orasul, echipele locale si stadionul si am plecat la Birlad in speranta ca voi vedea un meci mai bun. La 7.30 eram in tren, intr-o zi friguroasa de noiembrie. Singur, de nebun! O ora mai tarziu aterizam in gara din Birlad  - cu peronul pe partea dreapta! - da, da, la Birlad gara  e pe cealalta parte decat majoritatea garilor, iar la plecare eram sa ma duc la Marasesti in loc sa iau trenul de Vaslui.
Ce naiba sa faci la 8.30, intr-un oras pe care-l cunosti doar de pe harta? Am luat-o la pas, spre nord, spre Parc, traversand tot orasul. Drumul cel mai scurt catre centrul orasului trece taman pe langa casa lu' nasu' - dar de unde sa stiu eu ca peste cativa ani o sa am nas taman de-acolo? Apoi piata, magazinele din Centru, Teatrul "Victor Ion Popa", apoi tot pe jos de-a lungul fostului Karl Marx pana aproape de iesirea din oras spre Vaslui. Acolo in Parc e stadionul. Un stadion rece si cenusiu, am fost de 2-3 ori pe el, aproape fara banci, doar din trepte de beton, pe care spectatorii incepeau sa vina de la 9 cu paturi, tuica si table. Meciul incepea la 11.


Asadar am intrat devreme, m-am asezat "bine" undeva pe linia de la centrul terenului, dar am fost trimis de-acolo pentru ca niste "neni" m-au gonit, spunand ca acolo sunt locurile lor. Platisem acelasi bilet, dar cum eram in inferioritate si mult prea tanar m-am executat neavand niciun rost sa ma cert cu localnicii. Las' ca vin ei la Vaslui !!
Am plecat la Birlad pentru ca acolo venea Petrolul Ploiesti, o echipa de traditie in fotbalul romanesc, iar la acea ora era lider in seria I a diviziei B cu cele mai mari sanse la promovarea in divizia A. Antrenor: Virgil Dridea. Printre jucatori se numarau : Panait (va juca la Steaua peste putini ani), Stefan, Pitulice, Octavian Grigore, Greaca, Ene Cristian, Catinca, portarul Jipa.
Birladenii au intrat cu mult nerv in teren si doreau sa produca surpriza etapei. Numai ca nervozitatea avea sa depaseasca limitele sportive, iar in min. 30 Dumitru este eliminat! Nicio surpriza, comportamentul acestuia fiind renumit! Asa incat in 10 oameni era greu de rezistat, desi jocul Petrolului nu s-a ridicat la pretentiile unei viitoare divizionare A. In partea a doua a jocului la singura actiune mai legata, oaspetii inscriu prin Octavian Grigore din marginea careului de 6 m si FEPA '74 - Petrolul Ploiesti 0-1 . Dezamagit de meci! La intoarcere mai aveam vreo ora pana la tren asa ca am ales sa colind magazinele din Birlad. Si asa m-am ales cu primul "device" electronic procurat de mine, un radio RIC. Vi-l amintiti? Nu? L-am pus printre poze! Il am si acum si mi-a fost de mare folos in garzile lungi si reci pe care le faceam in armata un an mai tarziu.

"Ai nostri",  au evolutii bunisoare. Viitorul doar 0-0 la Textila Buhusi, dar rezultatul a fost bun in conditiile in care gazdele au ratat un penalty si raman la un punct in spatele Gloriei Galati. Mecanica Vaslui administreaza un sec 3-0 Victoriei Tecuci. Steaua Mecanica Husi, un 2-0 cu Petrolul Moinesti, acasa ("dubla" State). Chiar si Unirea Negresti are o evolutie buna invingand pe teren propriu cu 2-1 pe Minerul Comanesti, o echipa care incepuse bine cu pretentii de promovare, dar...i-a trecut repede!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Ti-ai mai adus aminte si alte detalii? Scrie-le aici!