miercuri, 25 ianuarie 2012

Sorin Manea - o mare speranta a fotbalului vasluian

Am auzit de el prima data ca facand parte din lotul Interului in anul in care a promovat in divizia C (1984) si promitea sa devina o mare speranta a fotbalului vasluian. Numai ca elanul si talentul aveau sa fie serios afectate de o problema de sanatate care a survenit in 1986, tinandu-l departe de teren o buna perioada. 
"In '86 am avut un teribil ghinion care mi-a taiat elanul in fotbalul de performanta. Am facut o meningo-encefalita (meningita virala). am stat un an apoi am reinceput la Moldosin in '87. Dar numai eu stiu cum. Am strans din dinti, m-am antrenat cu toate fortele si s-au vazut rezultatele. Am devenit titular la Moldosin, apoi am intrat in lotul Mecanicii, de data asta mai puternic si cu mai multa vointa", mi-a declarat Sorin, astazi in varsta de 44 de ani.

CTin: Sorine, ne spui cateva date personale despre tine?

Sorin Manea: Buna ziua, tuturor cititorilor. Sunt casatorit din 1992, am un baiat  in varsta de 18 ani, locuiesc in Torino, Italia din 2000. Lucrez in sector hotelier NOVOTEL TORIO. Am ramas in continuare un sportiv, joc fotbal de sala si ma antrenez alergand in timpul liber pentru mentinere formei fizice. Particip anual la mini-maratonul din Torino. Ultima mea performanta este clasarea  in primii 100 din 30.000 de participanti. Calatoresc in limita posibilitatlor si timpului liber.

CTin: Cand ai inceput fotbalul, cine te-a descoperit si cum ai ajuns sa joci la Vaslui (Moldosin si Mecanica)? Din cate stiu activitatea ta se intinde pe foarte multi ani in fotbalul vasluian. Ai mai jucat si la alte echipe?

Sorin Manea: Fotbalul l-am inceput de mic pe la vreo 7 ani. Tata ma purta mereu cu el cand juca Viitorul Vaslui si asa am prins gustul. In acea perioada era echipa de glorie a Vasluiului. Idolul meu era Ioan Nicu. Primii mei pasi au fost de fapt la Inter, echipa fiind infiintata la Moara Grecilor unde sunt nascut. Eram la echipa de juniori. In anul cand echipa a promovat in Divizia C echipa de juniori s-a desfiintat si  am fost convocat  la  Moldosin, la echipa de seniori. Aveam doar 16 ani. Dupa 2 ani petrecuti la Modosin, am fost convocat la Mecanica Vaslui.

CTin: Ce antrenori ai avut si care crezi ca te-a pus in valoare cel mai bine?

Sorin Manea: Ca antrenori, am inceput cu Sergiu Ivan care mi-a dat un impuls extraordinar si multa incredere in fortele proprii. Am mai avut ca antrenori pe Corneliu Costachescu, Eftimie Haralambie si Dan Pietraru. Pot sa spun ca antrenorul care m-a pus in valoare si mi-a gasit postul cel mai potrivit in echipa a fost Eftimie Haralambie.

CTin: La un moment dat ai disparut din peisajul fotbalistic. Ce s-a intamplat?

Sorin Manea: In primavara lui 1986, dupa intoarcerea din cantonamentul de iarna cu Mecanica, am fost doborit de o meningita virala care m-a tinut in afara gazonului timp de 2 ani. Dupa acesti 2 ani negri din cariera mea, cu acordul doctorului Luca Vasile de la spitalul Sf. Spiridon din Iasi caruia ii multumesc in mod deosebit ca mi-a salvat viata, am putut sa reincep activitatea fotbalistica. Am revenit la Moldosin si numai dupa 6 luni am fost reconvocat la Mecanica unde mi-am si incheiat cariera. In ultimii ani, echipa s-a chemat Sportul Municipal Vaslui. In 2000 am luat drumul strainatatii unde locuiesc si in prezent.

CTin: Despre fostii coechipieri? Mai tii legatura cu ei? Ce jucatori de  la Vaslui te-au impresionat?

Sorin Manea: Despre fostii coechipieri va pot spune ca tin legatura cu unii dintre ei si cind vin in tara ne intalnim si organizam cate o partida. De la Vaslui jucatorii care m-au impresionat au fost: Ioan Nicu, Sandu, Spirea si Cioaca (Viitorul Vaslui), Anton Huiban, Tocariuc (Inter), Bejenaru, Magureanu, Tipau, Ivanica (Mecanica) si lista ar putea continua.

CTin: Care e povestea cu Inter? De la ce crezi ca a inceput rivalitatea dintre cele doua echipe ?

Sorin Manea: Rivalitatea dintre Inter si Mecanica a aparut in momentul in care Interul a promovat in Divizia C. La acel timp situatia era clara, se batea industria cu agricultura. Interul fiind sponsorizata de agricultura a inceput sa castige teren prin faptul ca la conducerea orasului erau cei din agricultura (ceea ce spune totul).

CTin: Se putea trai din fotbalul de divizia C? Erai multumit de modul cum erati tratati din punct de vedere financiar ?

Sorin Manea: Se putea trai decent din fotbal in Divizia C. Tratamentul financiar era destul de bun, depindea totul de noi, de partidele castigate acasa sau in deplasare. Deci banii se castigau numai daca erau rezultate.

CTin: Existau presiuni „de sus” s-o lasati „mai moale” in anumite partide?

Sorin Manea: Am sa fiu foarte sincer. Presiuni au fost, dar sa se spuna pe fata in vestiare, nu. Se decidea totul la nivel de lideri de echipa, conduceri si arbitraje. Din pacate acesti virusi nu au disparut inca din fotbalul romanesc.

CTin: Cum vezi ascensiunea fotbalului vasluian de astazi? Ce jucatori iti plac?

Sorin Manea: Ascensiunea fotbalului vasluian este de bun augur si se datoreaza in mare parte d-lui Adrian Porumboiu. Jucatorii care imi plac in mod deosebit sunt: Papp , Wesley, Milisavljevici, Adailton, Sinmartean.

CTin: Ce crezi ca lipseste echipei nationale a Romaniei pentru a atinge performantele din 1994?

Sorin Manea: Echipei nationale de fotbal ii lipsesc spiritul de sacrificiu, unitatea, seriozitatea si la marea majoritate a jucatorilor le face rau strainatatea si prea multi bani. Nu mai exista dragostea de a juca fotbal pentru culorile Romaniei.


CTin: In caz ca ideea organizarii unui meci va fi sustinuta (posibil in toamna 2012), ai fi dispus sa participi la un meci la Vaslui si sa te intalnesti cu fostii coechipieri?

Sorin Manea: Imi doresc sa particip la partida care va fi organizata . Cred ca repriza „a treia” va fi cea mai frumoasa.Va doresc succes la organizarea partidei!

Multumim Sorin Manea pentru amabilitatea cu care ai raspuns la intrebari si iti doresc in numele cititotrilor multa sanatate si ganduri bune alaturi de intreaga familie si cei dragi !

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Ti-ai mai adus aminte si alte detalii? Scrie-le aici!